Årsmöte 2024

3 x Skogsberg fikar och quizzar.

Söndagen den 4 februari höll Islandshästföreningen Frigg årsmöte. 35 medlemmar kom och lyssnade till verksamhetsberättelser och verksamhetsplaner för både kommittéer och styrelsen. Vi fick också en genomgång av Friggs ekonomi och styrelsen beviljades ansvarsfrihet för 2023.

Glada Friggare inklusive mötets yngsta deltagare som passade på att ta en tupplur i sjalen.

Till Styrelsen valdes

• Ordförande Kristina Johansson
  • V ordförande Camilla Ritzman-Broo
  • Sekreterare Therése Norenbom
  • Kassör Lena Niklasson
  • Ledamot Saga Linder
  • Ledamot Carolina Gustavsson
  • Ledamot Rebecca Forthmeiier
  • Ledamot Karin Spångberg
Mötets Ordförande Mariell Johansson och Madeleine Stille Johnsson

Val gjordes också till att representera Frigg på SIFs årsmöte. Det är sex medlemmar som är röstberättigade vid mötet som går av stapeln den 7 april i Uppsala. Tre representanter valdes av årsmötet och det återstår ytterligare tre att välja. Är du intresserad av att åka med så maila till Info@frigg.se så berättar vi mer om vad det innebär.

En motion hade lämnats in om att arrangera resa till SM 2024. Styrelsen tar med sig frågan och det kommer att komma ut en intresseförfrågan under våren.

Styrelsen föreslog att höja medlemsavgifterna med 100 kronor för 2025 och årsmötet röstade för att godkänna höjningen.

Årets Friggare blev Therése Norenbom och Årets Eldsjäl blev Rebecca Forthmeiier. Grattis till er båda

Årets Eldsjäl Rebecca Forthmeiier blev så här glad av sin utmärkelse

Förutom dessa två delades det ut presentkort till KM vinnare, avgående personer på förtroendeposter och till mötets ordförande Mariell Johansson som skötte klubban (saltkaret) med den äran.

Kristina Johansson hade förberett ett Islandshästquiz som medlemmarna löste i sällskap med Kaffe och Semla och många glada skratt.

Styrelsen tackar alla närvarande för deltagande och engagemang.

Årsmötesprotokoll